نوشته شده توسط : علی حیدری

این پست تمام تفاوت بین شیر پنوماتیک عیوض و شیر کنترل خود کار را به شما خواهد گفت.

شیر پنوماتیک عیوض چیست؟

 

شیر کنترل که به نام شیر کنترل عیوض نیز شناخته می شود، عموماً از محرک ها و شیرها تشکیل شده است. این عنصر کنترلی نهایی است که با دریافت سیگنال کنترلی خروجی از واحد کنترل و با استفاده از عملیات محرک، پارامترهای فرآیند مانند جریان متوسط، فشار، دما، سطح مایع و غیره را تغییر می‌دهد. شیر تنظیم می تواند به طور مستقیم فشار و سرعت جریان را کنترل کند.

شیر کنترل خودکار چیست؟

 

شیر کنترل خود کار (شیر کنترل خودکار) با استفاده از فشار و دمای خود محیطی که از شیر به عنوان پلاگین درایو انرژی جریان می‌یابد، باز شدن شیر را تغییر می‌دهد و به عملکرد خودکار تنظیم فشار، سرعت جریان دست می‌یابد. و دما بدون نیاز به منبع تغذیه خارجی و ابزار ثانویه. شیر کنترل خود کار اغلب برای کنترل فشار بالادست یا پایین دست استفاده می شود.

تفاوت بین شیر کنترل پنوماتیک عیوض و شیر کنترل خود کار:

شیر تنظیم خود کار نه تنها می تواند فشار پایین دست را کنترل کند بلکه فشار بالادست را نیز کنترل می کند. شیر تنظیم خود کار در واقع یک سیستم تنظیم تناسبی خالص با خطای باقیمانده است. عملکرد اصلی شیر تنظیم کننده خود کار این است که مقدار فشار بالادست یا تنظیم شده را برآورده کند و هیچ نیاز زیادی برای سرعت جریان وجود ندارد. اما برای شیر تنظیم، کنترل مستقیم نرخ جریان است. بزرگترین تفاوت بین این دو نوع شیر این است که شیر کنترل به عنوان نیروی محرکه به انرژی خارجی (مانند منبع تغذیه یا منبع گاز) نیاز دارد و با کنترل سیگنال ابزار، موقعیت نسبی رهگیر در شیر تغییر می کند. به طوری که سرعت جریان را تغییر دهد. شیر تنظیم خود کار نیازی به انرژی خارجی یا سیگنال ابزار کنترل خارجی ندارد. تنظیم فشار تنها با سیگنال فشار یا دمای خود محیط قابل تحقق است.

بنابراین ما می توانیم شیر کنترل پنوماتیک را از شیر کنترل خود کار از سه جنبه تشخیص دهیم.

آ. دقت تنظیم:

 

دقت تنظیم شیر تنظیم کننده خود کار اساساً به دقت فنر و دیافراگم شیر خود کار بستگی دارد. دقت تنظیم نهایی بهتر از 5٪ نخواهد بود و دقت کنترل کلی فقط 10٪ است.

دریچه های کنترل

شیر کنترل پنوماتیک عیوض، دقت تنظیم نهایی به دقت فرستنده و دقت تنظیم کننده بستگی دارد و دقت تنظیم کننده بسیار بالا است، تأثیر آن به طور کلی نادیده گرفته می شود. شیرهای کنترل THINKTANK به طور کلی می توانند به دقت استاتیک 3/1000 تا 5/1000 دست یابند.

 

بنابراین، دقت تنظیم شیر خود کار بسیار کمتر از شیر کنترل پنوماتیک عیوض است. هنگامی که دقت تنظیم بالا است، استفاده از شیر کنترل خود کار توصیه نمی شود.

ب شرایط درخواست:

 

شیر کنترل کنترل از راه دور DCS می تواند به سرعت سیگنال ورودی را تغییر دهد، بنابراین باز شدن شیر را تغییر می دهد، همچنین می تواند مقدار تنظیم شده را تغییر دهد و مقدار تست را ثبت کند.

 

مقدار تنظیم شیر خود تنظیم را نمی توان اساساً تنظیم کرد و فقط می توان آن را در محل کار کرد. درجه هوش بسیار ضعیف تر است. شیر تنظیم خود کار برای تنظیم مقدار تنظیم دردسر بیشتری دارد، بنابراین در شرایطی که نیازی به تغییر مکرر تنظیمات نیست، مانند تامین روغن روان کننده تجهیزات و غیره، از آن استفاده می شود. شیر تنظیم خود کار باید از محیط فرآیند فشرده شود، بنابراین اگر محیط دارای خوردگی، ذرات و غیره باشد، مناسب نیست.

تنظیم کننده های فشار خود کار

ج نصب و طراحی:

 

شیر تنظیم خودکار دارای کنترل فشار قبل از شیر و کنترل فشار بعد از شیر است. طراحی باید برای نصب نقاط فشار باشد تا فاصله خوبی از خود به جای بگذارد. در حین نصب، محرک شیر تنظیم کننده خود کار روی خط لوله بخار باید به سمت پایین نصب شود و نقطه فشار باید از پایین لوله به کندانسور متصل شود. کندانسور باید بالاتر از محرک و پایین تر از لوله بخار باشد تا از آسیب بیش از حد بخار به بدنه شیر جلوگیری شود. علاوه بر این، در گازها یا مایعات دیگر، محرک به سمت بالا نصب می شود. از آنجایی که شیر تنظیم خود کار اغلب در لوله های گاز استفاده می شود، نقطه فشار باید از بالای لوله باز شود.

شیر تنظیم نیازی به رزرو موقعیت نصب ندارد، تا زمانی که طبق الزامات طراحی، فاصله بین شیرها طراحی شود.

تنظیم کننده های فشار خود کار

فکر نهایی

 

در این پست تفاوت اصلی شیرهای کنترل پنوماتیک عیوض و شیرهای کنترل خود کار را یاد گرفتیم، اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رگولاتورهای فشار خود کار کنید می توانید پست زیر را مطالعه کنید یا در زیر پست کنترل است. سوپاپ 101.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

 



:: برچسب‌ها: شیر پنوماتیکی , شیر پنوماتیکی عیوض , شیر برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()