نوشته شده توسط : علی حیدری

دماسنج

گیج های دما بر اساس اصل گاز فعال، دو فلزی یا انبساط کار می کنند. آنها می توانند دمای بین -200 تا 700 درجه سانتیگراد را اندازه گیری کنند. تمامی ابزارها برای کار در ترموول ها نیز مناسب هستند.

 

دماسنج ها حالت حرارتی یک ماده همگن را اندازه گیری می کنند. سیستم اندازه گیری باید تا حد امکان به بدنی که قرار است اندازه گیری شود نزدیک شود. پرکاربردترین روش‌های اندازه‌گیری به ویژگی‌های فیزیکی و مواد وابسته به دما متکی هستند.

 

JWF از سال 1972 با WIKA در اسکاتلند همکاری می کند و مسئولیت فروش کامل و ارتقاء فنی محصولات WIKA را بر عهده دارد.

دماسنج دو فلزی

گیج های دمای دو فلزی با یک سیستم اندازه گیری به شکل لوله مارپیچ یا مارپیچی عمل می کنند. گیج های دمای دو فلزی با محدوده مقیاس -70 ... +600 درجه سانتی گراد در کلاس های دقت 1 و 2 مطابق با EN 13190 موجود هستند.

سنج دمای انبساط

یک گیج دمای انبساط از یک سنسور دما، یک مویرگی و یک لوله بوردون تشکیل شده است. خود سیستم اندازه گیری با یک مایع پر شده است. با استفاده از مویرگ هایی به طول 500 تا 10000 میلی متر، می توان اندازه گیری ها را از نقاط اندازه گیری از راه دور نیز انجام داد. محدوده مقیاس برای سنج های دمای انبساط بین -40 ... +400 درجه سانتیگراد با دقت کلاس 1 و 2 مطابق با EN 13190 قرار دارد.

سنج دما با گاز

با یک دماسنج گازی، ساقه، مویرگ و لوله بوردون در یک واحد به هم متصل می شوند. دستگاه با گاز بی اثر پر شده است. گیج های دمایی با گاز با محدوده مقیاس بین -200 ... +700 درجه سانتیگراد در کلاس دقت 1 موجود هستند.



:: برچسب‌ها: گیج دما ، گیج ، سنسور دما ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | نظرات ()