نوشته شده توسط : علی حیدری

لیزر GmbH & Co. KG

 


وفاداری با دگرگونی لیزر با تقریبا 200 سال تجربه در بین پیشگامان مهندسی مکانیک در آلمان قرار دارد. این شرکت در سال 1818 در آلمان به عنوان یک کارخانه ریخته گری برنج شروع به کار کرد و مجموعه محصولاتی از اجزای تجهیزات مکانیکی و ماشین آلات را در طول "انقلاب صنعتی" توسعه داد.

 

در سال 1885 این شرکت اولین شیر اطمینان خود را برای محافظت از دیگهای بخار توسعه داد. حتی در آن تاریخ اولیه، محصولات لیزر برای ایمنی انسان و محیط زیست کار می کردند. از دهه 1970، لیزر فقط در زمینه شیرهای ایمنی تخصص داشت.

 

با پیشرفت توسعه صنعتی، تقاضا برای ایمنی به طور مداوم افزایش یافته است. گام به گام، لیزر سوپاپ های ایمنی خود را برای انعکاس وضعیت هنر توسعه داده است و دامنه محصولات خود را برای ارائه راه حل هایی برای تمام بخش های صنعت گسترش داده است. بنابراین سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه یک انگیزه مهم برای پیشرفت های جدید در لیزر و در کل صنعت است. لیزر استانداردهایی را در حال حاضر و در آینده تعیین می کند.

 

دفتر مرکزی آن در آلمان، با یک کارخانه مدرن و بیش از 800 کارمند در سراسر جهان، لیزر سوپاپ های ایمنی با کیفیت بالا را در سراسر جهان عرضه می کند. امروزه طیف محصولات لیزر در مجموع از 8 گروه محصول با 38 نوع شیر تشکیل شده است. انواع مواد و اندازه‌ها از DN 10 تا DN 400 - 1/2 اینچ تا 16 اینچ، تقریباً برای هر کاربرد صنعتی راه‌حل‌های ایمن ارائه می‌کنند. تولید سالانه در حال حاضر بالغ بر 130000 شیر اطمینان است.

 

لیزر عضو VDMA، EVA، ASME و TÜV-Nord است.

 



برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 



:: برچسب‌ها: سفتی ولو لیزر , شیر پایلوت , سوپاپ ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

انتخاب و کاربرد فن های گریز از مرکز جلو و عقب

فن های سانتریفیوژ را می توان به فن های گریز از مرکز جلو و فن های سانتریفیوژ عقب تقسیم کرد. پیکربندی‌های مختلف عملکردها و کاربردهای متفاوتی را تعیین می‌کنند.

 

ترکیب و کاربرد فن سانتریفیوژ عقب:

 

فن از یک موتور ناهمزمان روتور خارجی، پروانه پلاستیکی / آلومینیومی و غیره تشکیل شده است. افزایش دمای پایین موتور دارای مزایای منحصر به فرد تهویه و خود خنک کننده است. بدین ترتیب طول عمر فن افزایش می یابد. فن یک پروانه منحنی عقب است که دارای ویژگی های ساختار فشرده، حجم هوای زیاد، فشار استاتیکی بالا، لرزش کم، صدای کم و نصب آسان است.

 

این عمدتاً برای میز کار تصفیه، واحد تصفیه، حذف گرد و غبار مجرای تهویه، سیستم تهویه مطبوع تصفیه، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی و سایر تجهیزات تبرید مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ترکیب و کاربرد فن سانتریفیوژ فوروارد:

 

این سری از فن ها از یک موتور روتور خارجی، یک پروانه منحنی رو به جلو پلاستیکی یا فلزی، یک پیچ پلاستیکی یا فلزی تشکیل شده است و دارای ویژگی های ساختار فشرده، اندازه کوچک، وزن سبک، نصب و استفاده آسان است.

 

این به طور گسترده ای در دستگاه های کنترل اتوماتیک، تهویه اجباری تجهیزات الکترونیکی، حذف گرد و غبار مجرای داخلی، اگزوز، حذف گرما، حفاظت از محیط زیست، تصفیه هوا و کنترل آلودگی استفاده می شود.

 

فن های سانتریفیوژ جلو و عقب عمدتاً به پره های فن مونتاژ شده اشاره دارند. نوع رو به جلو را عموماً دمنده و نوع عقب را عموماً فن القایی می نامند. تفاوت طول ریل پروانه و لبه پروانه است.

 

جهت جلو به موازات لبه پروانه است و زاویه خروج پروانه بیشتر از 90 درجه است. پروانه رو به جلو پروانه جلو نیز نامیده می شود. پروانه رو به جلو عمدتاً پرفشار است. جهت عقب موازی با پروانه نیست و طول آن چند سانتی متر یا میلی متر از لبه پروانه فاصله دارد. زاویه خروج پروانه کمتر از 90 درجه است. پروانه عقب را پروانه عقب نیز می گویند. پروانه عقب عمدتاً فشار متوسط ​​است.

 

سه تفاوت اصلی وجود دارد:

 


① قدرت

 

برای غلبه بر فشار استاتیک سیستم، فن سانتریفیوژ رو به جلو کوچکتر از فن گریز از مرکز عقب است. از آنجایی که کانال در فن پره عقب به تدریج بزرگ می شود، تلفات هیدرولیکی آن کمتر از نوع فوروارد است. بنابراین، راندمان فن سانتریفیوژ جلویی کمتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 

② مصرف

 

مصرف از آنجایی که راندمان فن سانتریفیوژ جلویی کمتر از فن سانتریفیوژ عقب است، مصرف برق آن بیشتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 

③ سر و صدا

 

صدای کارکرد فن گریز از مرکز جلو بیشتر از فن سانتریفیوژ عقب است.

 


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 



:: برچسب‌ها: پروانه ایرفویل , سانتریفیوژ ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

شیر توپی یک دستگاه کنترل جریان است که از یک گوی توخالی، سوراخ دار و چرخان برای کنترل جریان مایع در آن استفاده می کند. هنگامی که سوراخ توپ در یک راستا با ورودی جریان باشد، باز است و هنگامی که توسط دسته سوپاپ 90 درجه می چرخد، بسته می شود و جریان را مسدود می کند.[1] دسته در حالت باز و در راستای جریان صاف قرار می گیرد و در صورت بسته عمود بر آن قرار می گیرد که باعث می شود به راحتی وضعیت دریچه تایید بصری شود.[2] چرخش 1/4 بسته می تواند در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت باشد.

 

شیرهای توپی بادوام هستند، پس از چرخه های زیاد عملکرد خوبی دارند و قابل اعتماد هستند و حتی پس از استفاده طولانی مدت به طور ایمن بسته می شوند. این ویژگی‌ها آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای برنامه‌های خاموش و کنترل تبدیل می‌کند، جایی که اغلب به دروازه‌ها و شیرهای گلوب ترجیح داده می‌شوند، اما فاقد کنترل دقیق آن گزینه‌ها در برنامه‌های دریچه گاز هستند.

 

سهولت کارکرد، تعمیر و تطبیق پذیری شیر توپی، آن را به کاربردهای صنعتی گسترده می‌رساند، فشار تا 1000 بار (100 مگاپاسکال؛ 15000 psi) و دمای تا 752 درجه فارنهایت (400 درجه سانتی‌گراد)، بسته به طراحی و مواد مورد استفاده را تحمل می‌کند. . اندازه ها معمولاً از 0.2 تا 48 اینچ (5.1 تا 1219.2 میلی متر) متغیر است. بدنه شیر از فلز، پلاستیک یا فلز با سرامیک ساخته شده است. توپ های شناور اغلب برای دوام با روکش کروم هستند. یکی از معایب شیر توپی این است که هنگامی که برای کنترل جریان آب استفاده می شود، در حالت بسته، آب را در حفره مرکزی به دام می اندازد. در صورت کاهش دمای محیط به زیر نقطه انجماد، طرفین می توانند به دلیل انبساط مرتبط با تشکیل یخ ترک بخورند.[3] برخی از وسایل عایق یا نوار حرارتی در این شرایط معمولاً از آسیب جلوگیری می کند. گزینه دیگر برای آب و هوای سرد "شیر توپی مقاوم در برابر یخ زدگی" است. این سبک از شیر توپی دارای یک پلاگین انجماد در کناره است، بنابراین در صورت انجماد، شمع انجماد پاره می شود و به عنوان یک نقطه شکست "فداکاری" عمل می کند و امکان تعمیر آسان تر را فراهم می کند. به جای تعویض کل شیر، تنها چیزی که مورد نیاز است نصب یک پلاگین انجماد جدید است.[4]

 


در موردی که از شیر توپی برای برودت یا محصولی استفاده می شود که ممکن است در داخل توپ منبسط شود، دریچه ای وجود دارد که در سمت بالادست شیر ​​سوراخ شده است. این به عنوان یک توپ تهویه نامیده می شود.

 

شیر توپی را نباید با "شیر توپی" اشتباه گرفت، نوعی شیر چک که از یک توپ جامد برای جلوگیری از برگشت ناخواسته استفاده می کند.

 

انواع دیگر شیرهای یک چهارم چرخشی شامل شیر پروانه ای و شیر پلاگین و شیر توپی ضد انجماد است.

 


انواع

 


پنج سبک بدنه کلی برای شیرهای توپ وجود دارد: یک بدنه، بدنه سه تکه، بدنه تقسیم شده، ورودی بالا و جوشی. این تفاوت بر اساس نحوه تولید و مونتاژ قطعات سوپاپ - به ویژه پوششی که خود توپ را در خود دارد - است. عملکرد سوپاپ در هر مورد یکسان است.[5]

 

بدنه های یک تکه ساختار بسیار سفت و سختی را ارائه می دهند، در برخی از نسخه ها، توپ از دریچه جدا می شود بدون اینکه کل [شفاف سازی مورد نیاز] از خط خارج شود، اما بدنه های چند تکه فضای بیشتری را برای ابتکار طراحی ارائه می دهند.

 

علاوه بر این، سبک های مختلفی در رابطه با سوراخ خود مکانیزم توپ وجود دارد. و بسته به فشار کاری، شیرهای توپی به دو دسته شیرهای توپی فشار پایین و شیرهای توپی فشار قوی تقسیم می شوند. در اکثر صنایع، شیرهای توپی با فشار کاری بالاتر از 3000 psi، شیرهای توپی فشار قوی محسوب می شوند. معمولا حداکثر فشار کاری برای شیرهای توپ فشار بالا 7500 psi است و به ساختار، اندازه و مواد آب بندی، حداکثر بستگی دارد. فشار کاری شیرهای توپی فشار قوی می تواند تا 15000 psi باشد. شیرهای توپی فشار قوی بیشتر در کاربردهای تحت فشار بالا مانند سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شوند، بنابراین به شیرهای توپی هیدرولیک نیز معروف هستند.

 

شیرهای توپی در اندازه های تا 2 اینچ معمولاً در طرح های یک تکه، دو یا سه تکه تولید می شوند. شیرهای توپی یک تکه تقریباً همیشه دارای سوراخ کمتری هستند، نسبتاً ارزان هستند و معمولاً دور ریخته می شوند. شیرهای توپی دو تکه معمولاً دارای سوراخ کمی کاهش یافته (یا استاندارد) هستند، آنها می توانند دور ریخته شوند یا قابل تعمیر باشند. طراحی 3 تکه اجازه می دهد تا قسمت مرکزی شیر حاوی توپ، ساقه و نشیمنگاه ها به راحتی از خط لوله جدا شود. این کار تمیز کردن کارآمد رسوبات رسوب‌شده، جایگزینی نشیمنگاه‌ها و بسته‌بندی‌های غدد، صیقل دادن خراش‌های کوچک روی توپ را تسهیل می‌کند، همه اینها بدون برداشتن لوله‌ها از بدنه شیر. مفهوم طراحی شیر سه تکه این است که قابل تعمیر باشد. هر دریچه تا حد معینی گرم می شود، در حالی که مواد اضافی از بدنه بریده می شود.[6]

 


سوراخ کامل

یک شیر توپی با سوراخ کامل (گاهی اوقات با پورت کامل) دارای یک توپ بزرگ است به طوری که سوراخ در توپ به اندازه خط لوله است و در نتیجه اصطکاک کمتری از دست می رود. جریان بدون محدودیت است، اما شیر بزرگتر و گرانتر است، بنابراین فقط در مواردی که جریان آزاد مورد نیاز است، به عنوان مثال در خطوط لوله که نیاز به پیگینگ دارند، استفاده می شود.

 

کاهش سوراخ، یا کاهش پورت

در شیرهای توپی با سوراخ کاهش یافته (گاهی اوقات پورت کاهش یافته)، جریان از طریق شیر یک اندازه لوله کوچکتر از اندازه لوله شیر است که در نتیجه ناحیه جریان از لوله کوچکتر است. از آنجایی که دبی جریان ثابت می ماند و برابر است با مساحت جریان (A) ضربدر سرعت (V)، {\displaystyle A_{1}V_{1}=A_{2}V_{2}}{\displaystyle A_{1 }V_{1}=A_{2}V_{2}} با کاهش سطح جریان، سرعت افزایش می‌یابد.

 

پورت V

یک شیر توپی پورت V دارای یک توپ به شکل 'v' یا یک صندلی به شکل 'v' است. این اجازه می دهد تا ویژگی های جریان خطی و حتی درصد برابر را داشته باشید. هنگامی که دریچه در وضعیت بسته قرار دارد و باز شدن شروع می شود، ابتدا انتهای کوچک "v" باز می شود تا کنترل جریان پایدار در این مرحله امکان پذیر شود. این نوع طراحی به دلیل سرعت بالای سیالات، که ممکن است به یک شیر استاندارد آسیب برساند، به ساختاری مستحکم تر نیاز دارد. هنگامی که به درستی ماشین کاری شوند، این شیرهای کنترلی عالی هستند که عملکرد نشتی عالی را ارائه می دهند.

 

پرکننده حفره

بسیاری از صنایع با مشکلات باقی مانده در شیر توپ مواجه می شوند. در جایی که مایع برای مصرف انسان در نظر گرفته شده است، باقیمانده ها نیز ممکن است خطری برای سلامتی داشته باشند، و زمانی که مایع هر از گاهی تغییر می کند، ممکن است آلودگی یک مایع به مایع دیگر رخ دهد. باقیمانده ها به این دلیل به وجود می آیند که در موقعیت نیمه باز دریچه توپی، شکافی بین سوراخ توپ و بدنه ایجاد می شود که مایع می تواند در آن گیر کند. برای جلوگیری از ورود مایع به این حفره، حفره باید مسدود شود، که می تواند با گسترش صندلی ها به گونه ای انجام شود که همیشه با توپ در تماس باشد. این نوع شیر توپی به شیر توپی پرکننده حفره ای معروف است.

 

انواع مختلفی از شیرهای توپی مربوط به اتصال و حرکت جانبی توپ وجود دارد:

 


Trunnion، شناور و فعال

یک شیر توپی تراننیون دارای لنگر مکانیکی اضافی برای توپ در بالا و پایین است که برای شیرهای فشار بزرگتر و بالاتر (مثلاً بالای 10 سانتی متر و 40 میله) مناسب است.

 

دریچه توپی شناور دریچه ای است که در آن توپ توسط یک بند در جای خود ثابت نمی شود. در عملکرد عادی، این باعث می شود که توپ کمی در پایین دست شناور شود. این باعث می شود که مکانیسم نشستن در زیر فشار دادن توپ به آن فشرده شود. علاوه بر این، در برخی از انواع، در صورت وارد آمدن نیرویی که باعث از بین رفتن مکانیزم صندلی شود (مانند گرمای شدید ناشی از آتش سوزی در خارج از شیر)، توپ تا انتها تا بدنه فلزی شناور می شود که برای آب بندی در برابر توپ طراحی شده است. طراحی تا حدودی ایمن.[7]

 

شیرهای توپی که به صورت دستی کار می کنند می توانند به سرعت بسته شوند و بنابراین خطر چکش آب وجود دارد. برخی از شیرهای توپی مجهز به یک اکچویتور برقی هستند که ممکن است به صورت پنوماتیک، هیدرولیکی یا موتوری کار کند. از این شیرها می توان برای روشن/خاموش کردن یا کنترل جریان استفاده کرد. یک شیر کنترل جریان پنوماتیکی همچنین مجهز به موقعیت گیر است که سیگنال کنترل را به موقعیت اکچویتور برقی و باز شدن شیر بر این اساس تبدیل می کند.

 


چند پورت

 


سه و چهار طرفه دارای یک سوراخ L یا T شکل از وسط هستند. ترکیب های مختلف جریان در شکل نشان داده شده است. به راحتی می توان فهمید که یک شیر T می تواند هر جفت پورت یا هر سه پورت را به یکدیگر متصل کند، اما موقعیت 45 درجه که ممکن است هر سه را قطع کند، هیچ خطایی باقی نمی گذارد. شیر L می تواند پورت مرکزی را به هر یک از درگاه های جانبی متصل کند یا هر سه را جدا کند، اما نمی تواند پورت های جانبی را به هم متصل کند.

دریچه های توپی چند پورت با 4 راه یا بیشتر نیز به صورت تجاری در دسترس هستند، راه ورودی اغلب متعامد به صفحه خروجی ها است. برای کاربردهای خاص، مانند راندن موتورهای با هوا از جلو به عقب، این عملیات با چرخاندن یک شیر چهار طرفه تک اهرمی انجام می شود. شیر توپی 4 طرفه دارای دو پورت L شکل در توپ است که به هم متصل نمی شوند که گاهی اوقات به عنوان پورت "×" نامیده می شود.

 




برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 



:: برچسب‌ها: شیر توپی , شیر هیدرولیک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

انواع مختلفی از شیرها در محدوده شیر پروانه ای موجود است. دیسک افست شیرهای پروانه ای با تکنیک هایی مانند چرخ دستی، چرخ دنده، برقی و پنوماتیک ارائه می شود.

 هدف از استفاده از شیر پروانه ای جداسازی یا تنظیم جریان مایع است. تکنیک بستن به شکلی شبیه دیسک است. تمام عملیات مشابه شیر توپی است که در آن یک خاموشی سریع برای تنظیم جریان وجود دارد. معمولاً مردم شیرهای پروانه ای را ترجیح می دهند زیرا در مقایسه با سایر شیرآلات به دلیل سبک وزنی ارزان هستند. یک شیر پروانه ای برای عملکرد به پشتیبانی کمتری نیاز دارد.

در اینجا در بهداشتی شیر پروانه ای، یک لوله دایره ای وصل شده است که جریان مواد را از طریق یک لوله یا لوله دایره ای کنترل می کند. معمولاً موادی که برای آنها از پروانه استفاده می شود هوا، گاز، بخار یا مایع است. همچنین می توان از آن برای مواد خشک خاصی استفاده کرد.

دریچه های پروانه ای دریچه هایی با باز شدن سریع هستند که با یک دیسک مدور فلزی همراه با محورهای محوری آن در زوایای قائم مرتبط هستند. جهت جریان لوله را تنظیم می کند. با مکانیزمی کار می کند که وقتی روی شفت می چرخد، روی صندلی های بدنه شیر آب بندی می کند. دریچه های پروانه ای معمولاً به عنوان دریچه های دریچه گاز برای کنترل جریان استفاده می شوند. دریچه‌های پروانه‌ای با کارایی بالا هیچ جیب‌هایی ندارند که در حین بسته بودن شیر، مایعات در آن محبوس شوند.

این نوع شیر یکی از فشرده ترین و همچنین سبک ترین شیرآلاتی است که روی زمین وجود دارد. طیف وسیعی از کاربردها را دارد. این نوع شیر به دلیل انتخاب نشیمنگاه و همچنین آستر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، گزینه های دیسک به طور قابل توجهی تقاضا برای همان دیسک را در سال های اخیر افزایش داده اند و شیر را به یک جایگزین هوشمند تبدیل کرده اند.

پر بودن از تمام کیفیت های مطلوب مانند طیف گسترده ای از مواد با اندازه های مورد نظر و درجه بندی فشار، ایزوله مطمئن و مثبت با پتانسیل کنترل جریان متوسط ​​را بیش از طیف گسترده ای از کاربردها در سراسر صنعت شیرآلات ارائه می دهد.

تجارت پتروشیمی و صنعت نفت از این شیر فلزی استفاده می کنند زیرا ایمن در برابر آتش، سبک وزن و همچنین برای فعال سازی کاملا مناسب هستند. اگر برای کاربرد مناسب استفاده شود، این شیرهای پروانه ای مزایای زیادی را به شما ارائه می دهند. برای خدمات شیمیایی مناسب است. مزیت اصلی شیر این است که می توان از آن در جاهایی که فضا کمتر است استفاده کرد. برای استفاده در ابعاد کوچک طراحی شده است.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731



:: برچسب‌ها: شیر پروانه ای ، شیر توپی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

پایش فشار دیفرانسیل (∆p) در طیف وسیعی از فرآیندهای تولید حیاتی است. اغلب، زمانی که یک گیج فشار دیفرانسیل می تواند تفاوت فشار را با یک دستگاه نشان دهد، از دو فشارسنج استاندارد استفاده می شود. اندازه‌گیری فشار دیفرانسیل در هر جایی که تفاوت‌های کوچک فشار می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد ضروری است، مانند نظارت بر افت فشار در فیلترها، صافی‌ها، جداکننده‌ها، شیرها و پمپ‌ها، نمایش سطح مایع در مخازن، تشخیص نشت‌های سیستم و اندازه‌گیری جریان مایع. کاربردها شامل اتاق های تمیز، مبدل های حرارتی، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و کارخانه های شیمیایی،

 

یک گیج فشار دیفرانسیل تفاوت بین دو نقطه فشار را در یک سیستم فرآیند اندازه گیری کرده و به صورت بصری نشان می دهد. گیج فشار دیفرانسیل دارای دو درگاه ورودی است که هر دو به نقاط فشار تحت نظارت متصل هستند. به عنوان مثال، اگر فشار در یک درگاه ورودی 200 psi و فشار در پورت دیگر 50 psi باشد، فشار دیفرانسیل psi 150 (psi 200 - 50 psi) است.

 

گیج های فشار دیفرانسیل را می توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد، از جمله:

 

حفظ فیلتراسیون بهینه سیستم و تشخیص تجمع مقیاس

یکی از محبوب ترین کاربردهای گیج فشار دیفرانسیل، مانیتورینگ فیلتراسیون است. هنگامی که کارتریج فیلتر شروع به مسدود شدن با آلاینده ها می کند، فشار بین درگاه های ورودی و خروجی افزایش می یابد و بازده کاهش می یابد. هنگامی که فشار دیفرانسیل به حد معینی می رسد، اپراتور می داند که زمان تعویض فیلتر فرا رسیده است و فرآیند را روان و کارآمد نگه می دارد و از آسیب به سیستم جلوگیری می کند. به طور مشابه، یک گیج فشار دیفرانسیل می تواند برای تشخیص رسوب در لوله ها و پمپ ها استفاده شود.

 


نظارت بر جریان

فلومترهای بزرگ، سنگین و گران قیمت اغلب برای اندازه گیری جریان سیالات داخل لوله استفاده می شود. گیج های فشار دیفرانسیل گزینه ای ارزان تر و ساده تر را ارائه می دهند.

 

اصل برنولی بیان می کند که برای یک جریان غیر لزج، افزایش سرعت سیال به طور همزمان با کاهش فشار یا کاهش انرژی پتانسیل سیال اتفاق می افتد.

یک صفحه روزنه، ونتوری یا نازل جریان اغلب برای کاهش قطر داخل لوله استفاده می شود. سپس می توان یک گیج فشار دیفرانسیل نصب کرد که طرف فشار قوی را به قطر بزرگتر و طرف فشار پایین را به قطر کوچکتر متصل می کند تا اختلاف فشار قبل و بعد از روزنه را اندازه گیری کند و سرعت جریان را تعیین کند. این یک راه حل با دقت بالا با هزینه کم ارائه می دهد.

 

نظارت بر سطح مایعات در مخازن

در مخازن باز، درگاه گیج فشار قوی DP در پایین مخزن قرار می گیرد و سمت کم فشار به اتمسفر تخلیه می شود. سپس گیج DP یک قرائت نشان می دهد که ارتفاع مایع در مخزن را نشان می دهد، اغلب بر حسب اینچ یا فوت آب یا درصد پر است.

 

در یک مخزن مهر و موم شده، فشار اتمسفر گاز در بالای مخزن بالای مایع موجود بر فشار هیدرواستاتیک مایع می افزاید. یک گیج استاندارد که در پایین مخزن نصب شده است، فشار سطح گاز و مایع را به جای فشار ستون آب اندازه گیری می کند.

گیج فشار دیفرانسیل در این کاربرد بسیار موثرتر عمل می کند. با اتصال سمت بالا به پایین مخزن و سمت پایین به بالا، گیج اختلاف فشار گاز را از فشار کل اندازه گیری می کند تا سطح مایع بسیار دقیق تری را نشان دهد. این می تواند یک راه حل مقرون به صرفه برای مخازن اندازه گیری اکسیژن مایع، نیتروژن، آرگون و محیط های مشابه و همچنین اندازه گیری اختلاف فشار مخزن و فشار سوراخ پایین در چاه های تولید و تزریق باشد.

 


تشخیص نشت
تشخیص نشتی در یک سیستم یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده برای گیج های فشار دیفرانسیل است.
 
به سادگی اندازه گیری فشار تفاضلی بین یک مخزن بالقوه نشتی و یک مخزن مرجع می تواند تعیین کند که آیا نشتی وجود دارد یا خیر. این می تواند در زمان صرفه جویی کرده و اندازه گیری دقیق تری را در مقابل انتظار طولانی مدت برای افت فشار در یک فشارسنج استاندارد ارائه دهد.
 
 
 
انواع فشار سنج دیفرانسیل
 
گیج‌های فشار دیفرانسیل نوع پیستونی عمدتاً برای کاربردهای رسانه‌ای مایع یا گاز طراحی شده‌اند که در آن محدوده فشار دیفرانسیل پایین و فشارهای کاری استاتیک مورد نیاز است. با عبور سیال از درگاه فشار بالا به پایین، گیج فشار دیفرانسیل مقدار کمی بای پس را از طریق حرکت پیستون/آهن‌ربای شناور در یک سوراخ دقیق در برابر یک فنر کالیبره شده حس می‌کند. هر گونه تغییر در فشار در دو طرف پیستون / آهنربا باعث می شود آهنربا متناسب با اختلاف فشار دیفرانسیل حرکت کند. یک آهنربای اشاره گر چرخشی که نزدیک به آهنربای داخلی قرار دارد، اما خارج از محفظه فشار، حرکت آهنربای پیستون را دنبال می کند و فشار دیفرانسیل روی صفحه را نشان می دهد. گیج های پیستونی نوع DP مقدار کمی بای پس را هنگام عبور سیال از پورت پرفشار به درگاه فشار پایین نشان می دهد.
 
گیج های فشار دیفرانسیل نوع دیافراگمی پورت های فشار قوی و کم فشار را از یکدیگر جدا می کنند، بنابراین هیچ بای پسی وجود ندارد. این گیج ها را می توان در کاربردهای اندازه گیری هوا، گاز یا مایعات استفاده کرد. فشار دیفرانسیل با حرکت یک دیافراگم الاستومری در برابر یک فنر دامنه دقیق کالیبره شده حس می شود. تغییر موقعیت دیافراگم در پاسخ به تغییر فشار دیفرانسیل، آهنربای داخلی را به حرکت در می آورد. این آهنربا به نوبه خود باعث می شود که یک آهنربای چرخشی خارج از بدنه گیج بچرخد. این آهنربای چرخشی دارای یک اشاره گر متصل است که فشار دیفرانسیل روی صفحه را نشان می دهد. دیافراگم جداسازی کامل را فراهم می کند.
 
بسیاری از گیج های فشار دیفرانسیل با سوئیچ ها یا ترانسمیتر های داخلی موجود هستند. این سوئیچ ها یا ترانسمیتر ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که روشن یا خاموش شود، یا در نقاط فشار مشخص، آلارم ایجاد کند.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 

 



:: برچسب‌ها: گیج فشار , گیج فشار دیفرانسیل , اختلاف فشار ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

اکچویتور برقی الکتریکی وسیله ای مکانیکی است که نیروی الکتریکی را با استفاده از یک موتور به گشتاور تبدیل می کند. برای حرکت چرخشی یا خطی استفاده می شود. و می توان آن را برنامه ریزی کرد (مانند کنترل PLC)، از طریق کنترل سیگنال (4-20mA، 1-5VDC، 0-10VDC) تا باز شدن دریچه اتوماتیک تر شود، راندمان تولید و راندمان کار بهبود یابد.

 

با توجه به افزایش تقاضا برای اتوماسیون و توسعه فناوری، تقاضا برای اکچویتور برقی های الکتریکی نیز بسیار بهبود یافته است، مانند عملکرد ایمنی. اکچویتور برقی های الکتریکی در حال حاضر دارای حفاظت بارگذاری بیش از حد هستند و هنگامی که ولتاژ از محدوده مورد نیاز فراتر رود یا گرمای بیش از حد غیرعادی رخ دهد، حفاظت بلافاصله فعال می شود تا از خرابی جلوگیری شود که می تواند باعث تعلیق پروژه و کاهش بهره وری شود. هنگامی که موتور خنک می شود، منبع تغذیه سوئیچینگ می تواند دوباره روشن شود و موتور دوباره کار کند.

 


اکچویتور برقی الکتریکی یک موتور دنده ای است که می تواند ولتاژهای مختلفی داشته باشد و جزء اصلی تولید کننده گشتاور است.

ولتاژی که معمولاً در موتورهای تک فاز استفاده می شود:

· 12V, 24V-DC

· 24 ولت، 110 ولت، 220 ولت-AC

ولتاژهای مورد استفاده در موتورهای سه فاز عبارتند از:

· 380 ولت AC

 

در حال حاضر، اکچویتور برقی الکتریکی به طور گسترده در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود. آنها با شیرهای توپی یا شیر پروانه ای در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند از جمله:

 

· تصفیه فاضلاب

· HAVC

· فرآوری مواد غذایی

· خمیر و کاغذ

· آبیاری

 

در COVNA، ما متعهد به ارائه خدمات با کیفیت و حرفه ای به مشتریان خود هستیم. فن آوری آلمانی، سیستم کیفیت ISO را دنبال کنید، اطمینان حاصل کنید که هر مرحله از فرآیند تولید بدون خطا است، محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهد.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 



:: برچسب‌ها: اکچویتور , اکچویتور برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی حیدری

در این آخرین وبلاگ آموزنده، BM Engineering نگاهی عمیق به ترانسمیتر‌های فشار می‌اندازد و بر نحوه عملکرد آنها تمرکز می‌کند. همچنین نگاهی دقیق تر به مزایای ترانسمیترهای فشار و کاربردهای معمولی ترانسمیتر فشار می اندازیم.

 

 

انتقال دهنده فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار دستگاهی است که برای اندازه گیری فشار در مایعات، سیالات یا گازها طراحی شده است. آنها معمولاً برای اندازه گیری فشار داخل ماشین آلات صنعتی استفاده می شوند تا قبل از وقوع حادثه به کاربران هشدار دهند. آنها طیف گسترده ای از مصارف مختلف دارند که عمدتاً ماهیت صنعتی یا خودرویی دارند.

 

انتقال دهنده های فشار چگونه کار می کنند؟

ترانسمیترهای فشار، زیر گروهی از مبدل های فشار، دارای گزینه های تنظیم مجدد و کالیبراسیون اضافی هستند. در برخی از انواع حسگرها، برای مثال، تنظیم مجدد دامنه اندازه گیری در محدوده های بزرگ امکان پذیر است. آنها با گرفتن فشار و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی آنالوگ کار می کنند.

 

مزایای انتقال دهنده های فشار

چندین مزیت کلیدی ترانسمیترهای فشار وجود دارد. در مرحله اول، ترانسمیتر های فشار نه تنها سطوح فشار، بلکه اختلاف فشار را نیز اندازه گیری می کنند. ترانسمیتر‌های فشار نیز بسیار بادوام هستند و تقریباً در هر محیطی مقاومت می‌کنند و در صورت نیاز می‌توانند به طور کامل زیر آب قرار گیرند. ترانسمیتر های فشار را می توان به سیستم های دیگر مانند مدارهای الکتریکی نیز متصل کرد.

 


ترانسمیترهای فشار BÜRKERT

BÜRKERT TYPE TSD001

Bürkert's Type TSD001 از یک سنسور سرامیکی، یک تقویت کننده و یک ترانسمیتر تشکیل شده است. سیگنال سنسور تقویت می شود و ترانسمیتر آن را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. ترانسمیتر برای اندازه گیری استاتیک و دینامیکی در سیال خنثی یا تهاجمی یا در گاز طراحی شده است و با حساسیت دمای پایین و خواص مکانیکی خوب مشخص می شود.

 

 

 

• سلول اندازه گیری سرامیکی.

• نسخه 2 سیم.

• مواد خیس شده 1.4305، سرامیک، FKM.

 

BÜRKERT TYPE 8323

ترانسمیتر فشار Bürkert Type 8323 برای پوشش اکثر کاربردهای صنعتی در زمینه اندازه گیری فشار صنعتی طراحی شده است. دقت بالا، طراحی جمع و جور، ساختار قوی و انعطاف پذیری این ابزار را جهانی و مناسب برای عملکردهای مختلف اندازه گیری کرده است. المان سنسور پیزومقاومتی برای اندازه گیری محدوده تا 16 بار و المان سنسور لایه نازک برای محدوده اندازه گیری 25 بار استفاده می شود.

 

 

 

• المان سنسور پیزورزیستیو یا لایه نازک.

• موجود با دیافراگم فلاش بهداشتی.

• محفظه و قطعات خیس شده در فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی.

• سیگنال استاندارد 4…20 میلی آمپر برای اتصال به سیستم های اتوماسیون.

• دوشاخه برای نصب و سرویس سریع.


برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

 



:: برچسب‌ها: ترانسمیتر , دیفرانسیل ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()